2.

2015.10.08 13:36

Sziasztok! 

 

Augusztus 21-én érkeztem meg Maumerebe, Jakartaból, körülbelül 4 órás repülőút után. Nem tudom hogy miért, de amikor kiszálltam a repülőből egy érdekes érzés töltött el: Akkor ez lesz az a hely, ahol egy évig leszek?! A repülőtéren már vártak rám. Otto Gusti SVD jott el értem autóval. autoval kicsit körbe jártuk a várost, majd elvitt Candradityiaba. Candradityia a neve annak a missziós háznak ahol lakom. Megkaptam a szobámat, ebédeltünk, és kimentünk a tengerpartra. Maumerenek a partjait a Flores-tenger mossa. Gyönyörű a látvány amit a partról lehet látni. Kristálytiszta víz, pálmafák, csillogó homok... Még aznap elmentünk a lány otthonba ahol dolgozni fogok illetve már dolgozom. Az otthonban elsősorban lányok vannak akiket bántalmaztak, megerőszakoltak, de jelenleg vannak fiúk is. A szervezetnek a neve, melynek most részese lehetek,TRUK-F. A hazát egy verbita nővér, suster Eustochia SSpS vezeti, egy missziós testvérrel, Muchevel, es még négy másik segítővel, vagyis most már öttel, hiszen én is már közéjük tartozom. A szervezetnek a legnagyobb küldetése, hogy megvédje, és harcoljon a lányok jogaiért. Emiatt számos rendőrségi, bírósági ülésekre járnak, éppen ma is voltak a bíróságon, ahová én is elkísértem őket. A megérkezésemet követő napon, ellátogattam Ledereloba, 10 km-re Maumeretől. Ott található a világ legnagyobb verbita misszió szemináriuma. Több, mint 300 szeminarista tanul ott. A Múlt héten már minden nap bejártam házba. Egyenlőre még nem nagyon tudok segíteni mivel a nyelvet még nem tudom. Igen, szerintem ez lesz az egyik legnehezebb időszak amíg a nyelvet nem beszélem, de minden nap vannak nyelvóráim és a helyiek is nagyon készségesen segítenek, úgyhogy várhatóan nemsokára már teljes gőzerővel tudok majd segédkezni. Múlt vasárnap kirándultunk, egyet a környéken munka keretében. Beljebb mentünk az országban, a hegyek közé, a kis falvakba, és előadásokat tartottunk a HIV és az AIDS betegségekről. Még aznap hivatalosak voltunk egy első áldozási ünnepségen is. A helyiek az első áldozási ünnepséget, olyan keretben ünneplik, mint Magyarországon azesküvőket szokás. Az egész falu együtt ünnepel az ünnepeltel, és az összes rokon is eljön, akkor is ha 5 szigettel arrébb laknak. 

Zárás képpen mindenkit üdvözlök, és puszilok!!!